fbpx

Alles voor uw beurscommunicatie

//Alles voor uw beurscommunicatie

Tips voor een effectieve beurscommunicatie

Een vakbeurs kan het moment zijn om je relaties te spreken en ze op de hoogte te brengen van nieuwe ontwikkelingen. De beurs is ook de perfecte gelegenheid om potentiële nieuwe klanten te ontmoeten. Mensen uit jouw doelgroep lopen immers rond op die beurs en zijn op dat moment ontvankelijk en geïnteresseerd.

Bij Upscore kun je terecht voor diverse producten voor beurscommunicatie. Wil je advies over het juiste communicatiemiddel bij jouw beursdoelen? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan.

Wat wil je bereiken met beursdeelname?

Deelname aan een beurs is een flinke investering als het gaat om tijd en geld. Bepaal daarom altijd vooral jouw beursdoelstellingen.

  • Wil je nieuwe potentiële klanten informeren en interesseren voor jouw product of dienst? Hoeveel afspraken moeten daaruit komen?
  • Hoeveel proefbestellingen wil je noteren?
  • Wil je bestaande klanten spreken op de beurs en informeren over nieuwe producten?
  • Misschien wil je ontdekken of je nieuwe product wel marktpotentieel heeft….

Vergeet ook niet om te bedenken welke indicatoren je gaat gebruiken voor het meten van jouw resultaten. Wie gaat het bijhouden en hoe?

Hoe laat ik weten dat wij aanwezig zijn op de beurs?

En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze naar de beurs komen?

  • Nodig klanten en/of prospects gericht uit met een direct mail of mailnieuwsbrief
  • Stuur met de uitnodiging een bon mee die ingeleverd kan worden tegen iets wat je weg wilt geven
  • Advertentie of artikel in de media of eigen magazine
  • Vermelding in de email-handtekening
  • Banner op de eigen website
  • Beursposters in de eigen publieksruimte
  • Maak gebruik van social media

Hoe trek ik bezoekers naar mijn stand?

Bedenk een leuke actie waarmee de bezoeker iets kan winnen. Zo krijg je meer aandacht en wordt je beter onthouden, bovendien zijn bezoekers eerder geneigd om hun contactgegevens achter te laten.

Laat bezoekers iets beleven in je stand. Proeven, horen, ervaren; het is een beetje afhankelijk van je product of dienst. Het zorgt in ieder geval voor nieuwsgierigheid van voorbijgangers. Virtual Reality is een leuke manier bijvoorbeeld om mensen jouw product te laten ervaren of zien.

Zorg in ieder geval voor een opvallende en aantrekkelijke stand met goed presentatiemateriaal zoals:

  • Roll banners
  • Beurswand
  • Reclame- en informatieborden
  • Vloerstickers
  • Bannerspandoeken
  • Posters
  • Bewegend beeld en videozuilen
  • Zoek actief contact zonder opdringen

Kies een toepasselijke give-away met logo voor de beurs

Hoe breng ik op de beurs mijn boodschap over?

Een duidelijke boodschap met een trigger trekt bezoekers naar de stand. Op dat moment wil je meer informatie overbrengen. Dat kan met:

  • Folders, flyers en brochures
  • Beurswanden
  • Posters
  • Ringbanden en catalogi
  • Video
  • Demonstratie
  • Give-aways

En tot slot: zorg voor beursvisitekaartjes met de contactinformatie van het bedrijf en/of persoonlijke gegevens.

Video in Print

Je boodschap overbrengen met video is op dit moment een trend. Jouw video verwerken wij in je geprinte folder of brochure. Een top gadget om uit te delen aan geïnteresseerde relaties op de beurs.

Lees hier meer over Video in Print

Kijk voor meer beursinspiratie op onze portfoliopagina met meerdere beurselementen:

2018-01-11T07:46:19+00:00