fbpx

AVG en persoonsgegevens in Printmedia

/, Crossmedia, Direct Mailing/AVG en persoonsgegevens in Printmedia

Vanaf 25 mei a.s. gaat de nieuwe AVG in werking, dat is hopelijk voor jou geen nieuws meer. Gelukkig heeft de Tweede Kamer de handhaver, in dit geval de Autoriteit Persoonsgegevens, de opdracht gegeven, in eerste instantie, bedrijven te helpen aan de nieuwe wetgeving te voldoen in plaats van keihard te beboeten. Voorwaarde is dan wel dat je kunt aantonen hier wel actief mee bezig te zijn. Wij willen je graag helpen om aan de verplichtingen te voldoen op het moment dat wij namens persoonsgegevens verwerken.

Verwerkersovereenkomst

Als eigenaar van de gegevens blijf je zelf verantwoordelijk voor de persoonsgegevens (verwerkingsverantwoordelijke).
Je bent om die reden verplicht om met de verwerker van de persoonsgegevens een verwerkersovereenkomst af te sluiten. Wij als Upscore zijn ook een verwerker van persoonsgegevens bij bijvoorbeeld een direct mailing. We willen je daarin graag tegemoet komen door bij opdrachten, waarbij dat relevant is, een overeenkomst toe te sturen die je vervolgens alleen nog maar hoeft te ondertekenen en bewaren.

Beveiligde overdracht persoonsgegevens

Databestanden met persoonsgegevens die nodig zijn voor verwerking mogen niet langer onbeveiligd worden doorgezonden. Wij zorgen voor een beveiligde verbinding die daarvoor vanaf 25 mei a.s. gebruikt zal worden. Bij opdracht informeren wij je meteen over de wijze waarop bestanden kunnen worden aangeleverd.

Voorbeelden van printmedia-opdrachten waarbij persoonsgegevens worden verwerkt.

  • Direct mailing
  • Productie en verzending van magazines of brochures
  • Visitekaartjes
  • Kerstkaarten
  • Uitnodigingen

Als je nog vragen hebt dan horen we dat uiteraard graag. We hopen je hiermee weer een stukje verder geholpen te hebben in alle AVG voorbereidingen.

2018-05-08T10:56:44+00:00