fbpx

Liever warme leads dan koude acquisitie?

//Liever warme leads dan koude acquisitie?

Vrouw-met-megafoon(+)Is koude acquisitie nog wel effectief anno 2018? Die vraag speelt bij veel ondernemers. Niet zo vreemd want koud bellen kost veel tijd en bovendien hebben we allemaal zelf de ervaring met het gebeld worden over diensten en producten waar je geen behoefte aan hebt. Sterker nog, als ik over mezelf spreek is er al irritatie voordat de persoon zijn of haar verhaal doet.

Maar hoe dan wel…. want bij de telefoon gaan zitten wachten tot nieuwe klanten zich spontaan aandienen is natuurlijk geen optie.

En hoeveel efficiënter (en leuker) zou het toch zijn als je contact kon zoeken met prospects waarvan je tevoren aanwijzingen hebt dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.

Respons Campagnes

Bij Upscore zijn we gespecialiseerd in Respons Campagnes. Dit zijn campagnes waarbij we zowel print als online communicatiemiddelen inzetten in meerdere contactmomenten. Het doel is natuurlijk om de boodschap van de campagne zo effectief mogelijk te laten landen bij die prospects met behoefte aan het product.

Hierbij zijn een aantal aspecten cruciaal voor de respons:

  • De boodschap en vormgeving die op een aansprekende manier moeten aansluiten bij die mogelijke behoefte
  • De herhaling in de verschillende offline en online contactmomenten die zorgen voor herkenning en impact
  • Call to actions die het voor de prospect makkelijk en aantrekkelijk maken om meer informatie te verkrijgen
  • Informatie die te vinden is op of via je website

IP Tracking

Maar dan…

Wie zijn de prospects die meer informatie zoeken op je website en mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst?

Dankzij IP tracking kun je zien welke bedrijven op jouw website zijn geweest, welke pagina’s zij hebben bezocht en hoe lang. Via welke (e-mail)campagne of websitelink ze bij je terecht zijn gekomen en waar ze gevestigd zijn.

Een respons campagne richt je op een specifieke doelgroep met een gerichte boodschap. Dat kunnen bestaande klanten zijn, maar ook bedrijven zijn die jouw aanbod nog niet kennen, maar daar mogelijk wel een behoefte aan hebben. Een mooi voorbeeld is bedrijfskleding voor de bouw of horeca. Zodra je het signaal krijgt dat een bouw- of horecabedrijf op je website is geweest heb je een mooie aanleiding om je catalogus aan hen te sturen (een weekje later). Nog fijner is het als je weet welke medewerker op je site is geweest en ook daar zijn technieken voor.

Ben je nieuwsgierig geworden? Wil je meer weten over IP tracking al of niet in combinatie met respons campagnes, laat dan een berichtje achter. Of kijk op onze website van Respons Campagnes en ontdek welke diensten we allemaal voor je kunnen doen.

2018-05-14T08:33:54+00:00